Tuesday 5 April 2011

Saat..saat akhir bersama COMEL......


Ni la COMElL...die ni kucing abah..so die duduk kt kampung le...kucig ni POSMEN yg duduk bkang umah bagi kt mak mase die nk anto surat..die ni ade lg 1 adik...abah bagi name adik die tu CACING sebab..mse dorang kecik2...si CACING tu slalu jeee skit perot n perot die cm kembong sebab cacing...ni gmbr mase baru2 dpt COMEL ni..erm..gmbr CACING tkde plak nk upload..

Tapi....sekarang COMEL da takdee...die da mati..sebab sakit.........die mati pada 19/12/2010....selepas subuh....sedih yg teramat sangat masa tu...

2hari sebelom tu...abah sebok betolkn lampu kt umah tu..so abah ambik tangge...COMEL ni bukan maen sihat lagi..main lompat2 kat abah...panjat tangge..smpai abah ckp..jgn naik...die naik jgk...mlm tu pon..die main je lompat sane sini...kemudian..esoknyee..pagi tu abah ckp bdn COMEL panas..mcm demam...pastu die tido jek...ingtkn ok..sebab slalunye kalo die centu..takde pe..pas minom air..tido..die ok...

PETANG tu...ktorang tgok cacing macam makin lemah.........mate berair........mcm sakit sangat..bdn mmg panas..perot die da keras......ADIK nak bawak g klinik..pastu bile g tgk klinik haiwan kat TEMERLOH ni..(klinik kjaan)..tutup...sebab hari sabtu.......pastu abah bg COMEL tu minom susu jek laaa...abah suapkan...ktorng letak die dlm bakul..biar die duduk ctu..kesian...badan die da keras semacam..mate da meleleh air mte........memang da tanak makan...die kencing kt ctu jgk..die da tk larat bangun....

MALAM tu...abah lap2 badan COMEL...abah ckp..tktau la COMEL ni kenape..mkn tnk..abah bg die minum susu pun skit je..die tengok muke abah air mate die kuar.abah ckp..kesiannyeeeee laaa die...sakit sngt ni agknyeeeee...malam tu ktorng tgk die memang da lain..nafas pn ikut mulut...sebab die memang da tk larat sgt nak gerak......

SUBUH yg hening tu...ktorng bgun nak semayang subuh...lps smyg smua..ktorng g tgk COMEL..die da memang lemah..kencing kt dlm bakul tu jek..da mcm kuar nanah pn ade...abah ckp..mgkin die terkena racun...pastu..abah lap2 badan die.......lap air mate die.....bagi die minum susu..mata
                                          **nak tido...dgn die...
                                          


                                                **ni 2 hari sebelom sakit...baru bgun tido...                       

COMEL terkelip2...abah cakap..kesian COMEL sakit..takpelaa..mungkin nk tunggu pagi..die nk tgok kite..bile abah ckp mcm tu..saya ni punyela sedih..dr malam tadi da menangis tgok COMEL..bile abah ckp centu..lg sedih...ktorng smua tgk je laaa COMEL dlm bkul tu..air mate saya n adik tkyah ckp laaa..abah je yg cool..mak pon da stat nangis..pastu..TIBE-TIBE...COMEL bangun...adik saya ckp 'along..COMEL da sihat nk bgun'..adik saya pegang COMEL..rupe2nyeee...adik saya pgg tu...die pn REBAH...DIATAS TANGAN..adik saya......nafas die terhenti........KAKU..tak bernyawa.........19/12/2010....adik saya da menagis...mak..nangis...saya...lagi kuat nangis...abah je yg cool..tp abah termenung jgk laaa kejap..sedih..tp cover..pastu abah tanam COMEL kt depan rumah...selama hmpir 3minggu...saya akn mudah menangis bile teringt COMEL n detik2 itu..kat opis pn cite kt akak2 ni..pon nangis jugak...sedih..saya memang sangat sayangkan kucing..........



                                                    **main2 tali kamera....


                                                   **awk pegang pale sayeeeeee...


                                                   ** syuuuttttttt..........

                                         **tido...tp nk tgkp gbr dulu..kite suke same2

                **tido yg terakhir diats katil saya...bersama saya...dalam rumah saya......tido terakhir selepas
                                penat main2..kene kaco dgn saya......COMEL..R.I.P 19/12/2010............

No comments:

Post a Comment